Terug naar school, betekent ook dat die brooddoos elke dag gevuld moet worden. Word je nu al moedeloos van een brooddoos gevuld met altijd dezelfde boterhammen met confituur? Dat kan beter! En wij helpen je graag.

Zo wordt de lunch een topper!
* Presenteer het aantrekkelijk. Je brooddoos openen en één massa van grijze boterhammen zien liggen, maakt niemand gelukkig. Probeer daarom te zorgen voor een leuke presentatie en zorg voor kleur. Knalrode tomaten, oranje worteltjes, groene druiven,…
* Beperk de lunch niet tot brood alleen. Naast boterhammen zijn ook stukjes fruit en groenten en een handvol noten goede ingrediënten voor een gezonde lunch.


* Kies voor het juiste broodbeleg. Verkeerd beleg kan je boterhammen slap maken. Zeker na een paar uurtjes in de brooddoos. Daarom kan je beter beleg naast de boterhammen leggen. Denk aan rolletjes hesp, blokjes kaas,… Vermijd vette salades met mayonaise..
* Wil je kind alleen choco tussen de boterham? Kies dan beter voor een klein blokje pure chocolade als aanvulling.
* Niks zo saai als elke dag boterhammen. Wraps zijn een prima alternatief! Bovendien vul je wraps zonder moeite met groentjes.


* Kies ook eens voor vegetarisch. Hummus met crackers, pastasalade met groenten en vis of een thermos gevuld met groentesoep smaken ook altijd.

EXTRA tip: Je wil natuurlijk niet dat de schijfjes appelsien smaken naar de wortelstaafjes. Dat kan je gemakkelijk vermijden door te kiezen voor een brooddoos met afzonderlijk vakjes. Of creëer zelf vakjes met uitsteek- of cupcakevormpjes .