Zin om jouw mening over Jet met ons te delen? Vul dan onze korte vragenlijst in door op bovenstaande banner te klikken.

5 goede gewoontes om gezond(er) te leven

 

  1. Drink voldoende water: misschien niet de meest verrassende gewoonte, maar voldoende water drinken is een echte weldaad voor je lichaam. Probeer minstens 1,5 l water per dag te drinken. Het is goed voor je organen, je huid en zorgt ervoor dat alle afvalstoffen goed uit je lichaam gefilterd worden. No detox needed.
  2. Neem de trap (naar boven én beneden): we beseffen dat het verleidelijk is om even snel de lift in te stappen maar probeer vaker te kiezen voor de trap. Eventjes je hartslag omhoog is helemaal niet verkeerd. Traplopen zorgt voor een extra calorieverbranding. En voor je het weet, dartel je vlotjes naar boven. Nog een tip: geen zin om veel trappen naar boven te lopen? Begin dan met het nemen van de trap telkens je naar beneden komt. Bouw zo stilaan conditie op.
  3. Eet bewust: we eten met z’n allen te vaak ongezond en ook nog eens te veel. Sporten alleen is echt niet voldoende als je niet werkt aan een gezond eetpatroon. Sta stil bij elke maaltijd die je eet. Snel-snel iets in je mond proppen is dus geen goed idee. Hou je aan drie gezonde maaltijden per dag waarvoor je voldoende tijd uittrekt.
  4. Maak een wandeling: dagelijks een wandeling van 30 minuten is een prima manier om te zorgen voor voldoende beweging. Op deze manier verzamel je voldoende stappen, verlaag je je stress-level én geniet je lichaam van de buitenlucht. Wandelen is zo wat de meest laagdrempelige vorm van bewegen. Het kost niks, in tegendeel, je lichaam wint er alleen maar bij.
  5. Think positive! Dooorbreek een negatief denkpatroon. Voldoende bewegen en gezond eten zijn belangrijk voor je mentaal welbevinden. Maar er zijn nog meer manieren die helpen om positief in het leven te staan: dans, onderhoud sociale contacten, ga vaker offline, neem een dag vrijaf, bekijk een familie fotoalbum, lees, ga nooit boos slapen.

“Deze website maakt gebruik van bestanden (zoals cookies) en andere technologieën. Door verder te surfen stemt u in met het gebruik hiervan."<br> Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close