Geschiedenis

Lancering JETToen wijlen Jan Baert, directeur-uitgever van Het Belang van Limburg, in 1971 het licht op groen zette voor de lancering van Jet magazine, zorgde hij meteen voor een Europese primeur. Het idee om een gratis, vierkleuren huis-aan-huis magazine op de markt te brengen was immers gloednieuw in Europa. Jet magazine gaf meteen een nieuwe dimensie aan het begrip ‘commerciële informatie’.

De toenmalige hoofdredacteur kondigde de eerste uitgave van Jet magazine zo aan “ Voortaan krijgt u maandelijks een blad in de bus waarin advertenties in alle kleuren van de regenboog, luchtige nieuwsjes, cursieve standpunten, sportsprokkels en interviews met elkaar wedijveren om de beste plaats.”

Jet Jaren '90Beroemdheden uit de meest verre uithoeken van de wereld kregen redactionele aandacht in Jet magazine. Ook de gewone Limburgse man en vrouw doken regelmatig op. In het razend populaire Flash-interview werden toevallige passanten gevraagd om te antwoorden op vragen als: Met wie zou je een avondje willen stappen? Ben je voor of tegen lang haar…

De jaren ’80 werden voor het Jet magazine het tijdperk van de internationale glitter en glamour. De binnen-en buitenlandse vedetten sierden tweewekelijks de cover. De komst van VTM in 1989 zorgde ervoor dat de internationale sterren op de cover plaats maakten voor BV’s uit Vlaanderen.

Jet_cover2015

Tot op vandaag wil Jet haar pioniersrol met glans blijven spelen. Daarom wordt er voortdurend gezocht naar vernieuwing, verandering en verbetering. De meest recente restyling van Jet dateert van het voorjaar 2015. Naast een gloednieuwe lay-out en een kleinere logo-aanpassing, wordt ook een aantal nieuwe rubrieken opgestart. Zo krijgt Jasmine Van Grieken haar eigen pagina waarin ze in Limburgse winkels haar favoriete items uitzoekt. Griet Van Hees verzamelt voor Jet de meest exclusieve spullen. En verder komt er een Hollywoodpagina en een Beautytest. Sterkhouders blijven het BV-interview en de mode- en interieurartikels.